Weer twee weken verder - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu Weer twee weken verder - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu

Weer twee weken verder

Door: Roog

Blijf op de hoogte en volg Roger

26 Februari 2006 | Australië, Canberra

G’day mate,
Het is al weer bijna twee weken geleden dat ik mijn laatste bericht gepost heb. Er zijn hier namelijk zo veel leuke dingen te doen dat ik bijna geen tijd over heb. Mijn colleges zijn ondertussen al een week bezig en ze bevallen goed. Twee vakken zijn wel makkelijk en niet al te veel werk, de andere twee zijn wel redelijk moeilijk en er gaat ook wel wat tijd in zitten.
Ik heb de laatste twee weken ook veel mensen leren kennen, zo zijn hier twee Nederlandse studentes uit Groningen, een Zweed, heel veel Aziaten en Aussies. Ik trek het meeste op met twee Aussies, de Zweed, een kerel uit singapore en de Nederlandse meisjes. Beide Aussies hebben een auto dus dat komt goed uit als er bijvoorbeeld boodschappen gehaald moeten worden of voor het maken van tripjes.
In de eerste week dat ik hier zat was het O-week (Orientation). Tijdens deze week was er elke avond een “themafeest” (zie foto’s voor de thema’s) en werden er ook dingen overdag georganiseerd. Er zaten een aantal goede feestjes tussen! We zijn ook naar een rivier geweest om te zwemmen aangezien het hier elke dag heel warm is en hebben nog wat activiteiten op het terrein gedaan. Daarnaast hebben we tijdens O-week ontzettend veel gebarbequed tijdens “tea-time”, wijn gedronken uit een goonbag en een biertje gedronken in de bar die hier in Central Hall (daar waar ook het mega keukenblok is) zit.
Afgelopen donderdag was het commencement night, de start van het academische jaar. Heel het feest was afgekocht en iedereen was of in black tie of in national dress. Zo liep er bijvoorbeeld een Japans meisje in een kimono rond.
Ik heb veel foto’s bij dit bericht gezet zodat jullie zelf een beetje kunnen kijken.
Volgende week gaan we waarschijnlijk naar de kust toe dus tegen die tijd zal ik weer eens een bericht en wat foto’s posten.
Have a good one!
Roger

  • 26 Februari 2006 - 11:38

    Merijn:

    he battie, mooie pica's! goed om te zien dat je het naar je zin hebt daar. Hier alles lekker verder. Spreek je snel. Mzzl TT

  • 26 Februari 2006 - 11:48

    Barbara:

    Leuk al die foto's, geen wonder dat je me niet zo mist ;)!
    Ziet er supergezellig uit en ik ben jaloers op de temperaturen daar!! xxx

  • 27 Februari 2006 - 08:48

    Nel S:

    Het is even wachten, maar dan heb je ook wat. Het lijkt daar erg hard studeren bij barre temperaturen, zoals de vele foto's laten zien. Ik leef met je mee of maak ik een verkeerde inschatting ????? Erg leuk verhaal in ieder geval en ook leuk om op deze manier op de hoogte te blijven. Groetjes en tot het volgende verhaal maar weer!

  • 27 Februari 2006 - 11:58

    Roel S.:

    Jammer dat die twee "zware" vakken roet in het eten strooien, om die andere culturen 100% te kunnen "onderzoeken".
    Probeer er toch nog wat van te maken!

  • 28 Februari 2006 - 00:44

    Quirijn:

    hey ventje, volgens mij heb je het zeker wel naar je zin daar. Leuk om te zien waar je mee bezig bent! spreek je snel.

  • 28 Februari 2006 - 11:15

    Pim:

    Het is duidelijk roger, het gaat helemaal mis daar. Wacht, ik kom je wel halen...helpen...ondersteuen...Blijf er mooie foto's opzetten!! groeten Pim

  • 01 Maart 2006 - 14:27

    Bananenverkoper:

    Beste Roger,
    Ik zit in de bananenbusiness. Ik kweek bananen hier in Nederland en die probeer ik dan te exporteren naar landen waar door de temperatuur geen bananen gekweekt kunnen worden. Via jouw site ben ik op Australie gekomen als potentiele afzetmarkt. Zou jij voor mij wat onderzoek kunnen doen naar de potentiele vraag naar bananen vanuit Nederland? Mocht je verdere interesse hebben in deze dynamische business dan kun je ook participeren in een van mijn projecten maar daar kom ik tzt nog wel op terug. Voor nu, aan de slag en we houden contact!

  • 02 Maart 2006 - 14:11

    Maarten:

    Ooo of het erg is om daar te studeren. haha wij hebben Carnaval!!!! Ziet er goed uit Roog je hebt volgens mij wel getroffen. Volgens mij krijg jij nog geen heimwee hoor. Behalve dan dat je mijn lieve zus dan gaat missen. trouwens ook een leuke site ik volg je.

  • 06 Maart 2006 - 19:28

    JC Maasters:

    Hee Battie!
    We hebben nu clubavond op ks16, frituren als een dolle hond! Zo naar de kroeg, borrel met tragos sletjes...succes met kangeroes schieten!

  • 13 Maart 2006 - 17:12

    Rutger (broertje Bas):

    he roger zo te zien gaat alles goed daarzo beetje jammer dat als ik terug kom een concurrent heb die waarschijnlijk net zo bruin is als ik maar ja moet er maar mee leven heel veel plezier daar greetz rutger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Komende maanden ga ik vakken volgen aan de Australian National University in Canberra!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1477
Totaal aantal bezoekers 9547

Voorgaande reizen:

11 Februari 2006 - 12 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: