Het leven na een maand in Australie. - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu Het leven na een maand in Australie. - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu

Het leven na een maand in Australie.

Door: Roog - Champions

Blijf op de hoogte en volg Roger

17 Maart 2006 | Australië, Canberra

Na een radiostilte van bijna drie weken, is hier toch weer een update.
Ik heb hier nog steeds een fantastische tijd. Ik ken de stad en de campus ondertussen redelijk goed. De studie begint al wat drukker te worden, over een aantal weken moeten de eerste papers al weer ingeleverd gaan worden.
Maar het is veel interessanter voor jullie wat voor leuke dingen ik heb gedaan de laatste drie weken.
Twee weekenden geleden zijn we naar het strand gereden met een man of acht. Het was een ritje van twee uur. Dit was de eerste keer dat de droge bush zag, dat is dus verbrand gras met af en toe een eucalyptus-boom. Als het dan wat gaat afkoelen zie je af een toe een kangaroo springen. Het strand was echt prachtig, bijna niemand te bekennen en het strand was omgeven met regenwoodachtige bossen. Andrew is daar trouwens zo erg verbrand dat hij er nu nog rood van is, een dikke twee weken later, en de vellen vallen er nog gewoon af! Insmeren dus!
Afgelopen weekend zijn we naar Cowra geweest. Dat is een van de dorpen/stadjes wat meer in het binnenland. De ouders van Andrew woonden hier dus we konden daar voor het weekend crashen, met natuurlijk elke avond een barbeque en ’s ochtends het ontbijt ook op de bbq (eggs, bacon, tomatoes and toast). We zijn daar naar een internationaal festival gegaan, met Polen als gastland. Echt alles kon meerijden in deze carnavalsoptocht; het bejaardenbusje, de brandweer, het electriciteitsbedrijf, en elke ramdebiel die zijn auto op een of andere manier had versierd. ’s Avonds zijn we een echte countrypub ingedoken, daar loopt dus echt jong en oud rond en iedereen is daar dronken, waarschijnlijk omdat het leven daar in de middle of nowhere niet echt heel spannend is. Die 8000 mensen zijn echt op elkaar aangewezen, zowel voor de boodschappen als de rest (het is een grote “familie” met alle gevolgen van dien). Daar ben ik ook voor het eerst aboriginals tegen gekomen. De realiteit: het was gewoon tuig, als ze niet bezine zitten te snuiven zijn ze dronken en ruzie aan het zoeken.
Een wetenswaardigheidje; de aboriginals zijn de enige primitieve bevolking die NOOIT het wiel hebben uitgevonden en daar hebben ze toch best veel tijd voor gekregen.
Vandaag heb ik de hockey grandfinal gespeeld en we hebben gewonnen. Dat moet dus straks gevierd worden!!! Dit weekend inclusief maandag gaan we naar Sydney met een man of 40 dus het gaat een heel mooi weekend worden. Ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk de foto’s van bondi-beach en de Operahouse op mijn site te zetten.
De groeten,
A champ

  • 17 Maart 2006 - 22:28

    Luca:

    Holy fuckers roog, looks like paradise!!! Ziet er echt vet uit allemaal, raar om je daar in de brandende zon te zien terwijl hier onze *** eraf vriezen. Kangeroes zijn echt vette beesten trouwens. Ben voor een master aan het kijken en australie staat zeker in mijn top 3...Geniet van je tijd en smeer je goed in! Hier business as usual, maandag zuipen met de club, dinsdag hard de studie, je kent het :) G'day mate and enjoy!

  • 19 Maart 2006 - 14:00

    Barbara:

    Hé, eindelijke weer een nieuw verhaaltje! (Niet dat ik het nog niet wist..) Hoe was het in Sydney?? Vast top, we bellen!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Maart 2006 - 15:51

    Barbara:

    Hé, eindelijke weer een nieuw verhaaltje! (Niet dat ik het nog niet wist..) Hoe was het in Sydney?? Vast top, we bellen!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Maart 2006 - 09:49

    Roel S.:

    Ziet er goed uit, je snuift dus toch nog voldoende op, van je gast-land. Blijf genieten en verslag doen.
    Je historisch besef is niet geheel up-to-date. Ook de Egyptenaren hebben het wiel niet uitgevonden. Hebben de Romijnen geintroduceerd! En je kunt niet zeggen dat ze zo dom waren.

  • 22 Maart 2006 - 16:27

    Ivo:

    Ha roog! mooi dat je de hockeyfinale gewonnen hebt! Weer veel last van spierpijn?!!! Hoe was Sydney?!!!! Hier zoals Luc al aangaf alles as usual!!!!!!!
    Ik spreek je snel weer! Leven msn!!! ;)

    mzzl!!!

  • 31 Maart 2006 - 10:54

    David:

    He Roger,

    alles goed daar? Zo te lezen wel iig! Ik ben nu ook weer een weekje terug uit Thailand (was echt super heb wat foto's op hyves staan) en weer met de dagelijkse gang van zaken bezig. Sporten zonder jou is wel even wennen maar gelukkig is van Swieten er nu ook weer dus daar begin ik vanaf volgende week mee te trainen.
    Heel veel plezier en succes met alles nog in Australie en tot snel weer een keer.

    Groeten David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Komende maanden ga ik vakken volgen aan de Australian National University in Canberra!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 9547

Voorgaande reizen:

11 Februari 2006 - 12 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: