Gearriveerd en wel - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu Gearriveerd en wel - Reisverslag uit Canberra, Australië van Roger Engelen - WaarBenJij.nu

Gearriveerd en wel

Door: Roog

Blijf op de hoogte en volg Roger

14 Februari 2006 | Australië, Canberra

G’day champ,

Dan eindelijk mijn eerste bericht vanuit het zonnige “zuiden”.
Ik ben zondagavond dan eindelijk aangekomen na een te lange vliegreis! Amper geslapen, maar wel een nacht overgeslagen en drie keer raden wat die Aussies om 6 uur ’s ochtends gaan doen: een FIREDRILL!!! Mafkezen! Iedereen uit bed en naar buiten. De vorige avond was hier het openingfeest van de orientation week dus een aantal mensen was nog goed onder invloed en kwam in zijn boxer naar beneden om daar vervolgens 25 min te wachten. Het kan hier wel zomer zijn, maar om 6 am is het koud! Zo rond de 15 graden.
Mijn koffer heeft iets langer over de reis gedaan dan ik. Hij is nog ergens tussen amsterdam/london/singapore/sydney/canberra eventjes blijven steken, maar gelukkig werd hij de volgende dag netjes gebracht.
Ik moet wel zeggen dan de campus er heel goed uitziet, het lijkt net een groot park (zie foto). Mijn kamer bevalt me ook wel prima, het is een mix van een hotelkamer in een prima hotel met een wastafel uit de 40’er jaren (zie fotos). Niks te klagen dus.

Binnenkort zal ik nog meer foto's plaatsen.

Talk to ya later.
roger

• 14 Februari 2006 - 09:29

Erik:

Top roger! Oplijnen in de ochtend, je introductie kamp is begonnen.
    Daarnaast heb je je kleren alweer terug. Wat had je anders aan moeten doen op het stoplichtfeest van vnvd? Roog, maak er een dolle INKOM van daar. Abrazos Enrique

• 14 Februari 2006 - 10:44

Davids:

Jo Roger,
    Je hebt echt al veel gemist hier! Gisteravond denk wel een van de mooiste clubavonden OOIT gehad, te dol gegaan met zn allen om te vieren dat we allemaal weer aan een nieuwe scriptieweek zijn begonnen. Verder is er een nieuwe tent in maastricht waar tegenwoordig alle studenten heen gaan, te bruut. Oo ja, die snelweg onder de A2 is eindelijk af dus dat scheelt ook een hoop reistijd voor iedereen en geluidsoverlast. Aristo heeft inmiddels een kindje, kleine Wamberto is 85 cm lang en kan nu al goed zingen!!
    O ja, de Maas was de laatste tijd wat wild dus ze hebben hem dicht gegooid, wel grappig, als je straks terug bent kun je gewoon over de maas lopen!!
    Gister ook de eerste avond in onze nieuwe kroeg. Ik vond de deurdienst wat streng bij de Celebration en kon ze niet zo goed verstaan, maar ja, die zitten ook pas 1 jaar in Maastricht.
    Ik houd je op de hoogte. Het beste!

• 14 Februari 2006 - 11:25

Ivo:

Ha Roog!!!!! De kop is eraf!!!! Wij zijn net terug van een topweek in LES2A. Gisteren weer een mooie clubavond! Bram heeft jouw kooktaak naar behoren overgenomen!! Hebben trouwens 3 fusten aangesloten, waarnemend penningmeester Paul vond dat prima!!!!! Maak er een mooie tijd van en krabbel je boekje lekker vol!!!!

• 14 Februari 2006 - 18:27

Rutger (broerke Van Bas):

goemorgoe (goedenmorgen)
    fa joe tang (hoe gaat het)
    (surinaams)
    mooi dat je goed bent aangekomen wij moesten ook lang wachten op one koffer half uurtje ofzo ;)
    ik hoop dat het een beetje bevalt de komende tijd heel veel succes veel plezier groeten uit het zonnige (in de ochtend 20 graden warme) suriname

• 15 Februari 2006 - 15:19

Barbara:

He valentijn, nu kan ik eindelijk zien hoe het er daaruit ziet!
    Als je je best doet kan je alle muren tegelijk aanraken: zo smal! Maar bed looks comfi!
    En die zon heerlijk...
    Have fun en we bellen!
    X, B.

• 16 Februari 2006 - 08:20

Nel S:

Leuk zo'n overzicht van jouw omgeving. Ziet er ruim uit en lijkt wel erg goed. Die keukens zijn wel een bijzonderheid, nooit zo gezien. Hopelijk al weer een beetje bekomen van de lange reis. Moet wel met zoveel zon. Het is om jaloers op te worden. Groetjes

• 16 Februari 2006 - 20:40

Marcelle:

leuk om je site te lezen aan de andere kant. die firedrill kun je nog een keer verwachten, dat heeft maude in uk ook meegemaakt. geniet! groet marcelle

• 16 Februari 2006 - 21:12

De Keukenboer:

Wooooooooooo die keukens zijn echt GROOT!!

• 16 Februari 2006 - 21:12

De Meubelenfabrikant:

Woooooo wat een mooie bedden!!

• 16 Februari 2006 - 21:13

Erwin Krol:

Woooooooo wat een mooi weer!!

• 18 Februari 2006 - 00:00

Yvonne:

ik
    ben nu bij marc. leuk om je side te lezen roger.had natuurlijk al van je vader de nodige info gehoord.
    ik blijf je volgen. maak er iets gezelligs van daarginds. groetjes yvonne

• 18 Februari 2006 - 22:56

Thijs Scheffers:

eej roger, dit is ook toevallig man, haha ik vertrek over een paar uur naar australie en ga daar backpacken, ik heb je adres van je ma en bel je nog wel als ik er ben, kunnen we n keertje een avond n pilsje pakken!!! haha
    groetjes thijs

He roger,
    Ziet er allemaal pikobello uit daar. Allemaal heel relaxed en lekker weer. Storm en regen in nederland. Dus genieten maar.

• 21 Februari 2006 - 10:21

Davids:

Nee he Roger, niet weer!
    CANBERRA - Een dementerende Australische vrouw van 98 jaar is verscheidene malen verkracht door een personeelslid van een bejaardenhuis in de deelstaat Victoria. Dat berichtten verscheidene Australische media maandag. De betrokken man, die door de politie is opgepakt, zou de afgelopen jaren meer vrouwen hebben verkracht of anderszins seksueel hebben misbruikt in het huis.

De zaak heeft in Australië inmiddels geleid tot een verhit debat over ouderenzorg en toezicht op bejaardenhuizen. Australische politici hebben al gepleit voor nieuwe wetgeving om vooral dementerende ouderen in bejaardenhuizen te beschermen.

Volgens een woordvoerder van een actiegroep voor bejaarden heeft Australië wel wetten om dierenmishandeling tegen te gaan, maar staat er over bescherming van kwetsbare ouderen geen letter in een wet.

• 22 Februari 2006 - 06:40

Barbara:

Nieuw bericht!nieuw bericht!nieuw bericht!
    En ook foto's!!
    X